Datan på rätt spår igen+Att leva själv.

( långt inlägg :)

H
ade tur idag. Glenn kunde komma inom medan mamma tränade och kolla igenom datan. Och det går redan bättre, uatn lagg och andra tråkigheter. Vilket var kanon. Hann även handla frukost/kvällsmat grejor och kunde bjuda Glenn på en gnutta kvällsmat.
Så strax får jag kila ner i sängen. Men känns skönt att inte börja förens 10.15 imorgon bitti.
Till helgen får vi se vad som händer. Ska i alla fall på lite kräftskiva och sedan har Kim sagt att det är en
 'Rebecca-Kim helg. Men får väl se hur det blir med den saken.



Har börjat fundera på allvar att lägga in mer struktur i mitt vardagsliv. För jag tror verkligen jag behöver det för att allt ska gå som bäst och att jag ska må så bra som möjligt bra.
När man bor själv så ställs det automatiskt mera krav på än vad det gör när man bor hemma.
Men det finns såklart för och nackdelar med båda.
Men alla ska vi någon gång ta steget och flytta hemmifrån frågan är bara när det är som bäst att göra det?!
Jag känner i alla fall så här:

*Jag ska sköta min skola och pluggande så bra som möjligt och efter mina förutsättningar.
*Jag ska hålla ordning i lägenheten, städa och fixa.
*Jag ska se till att jag lagar mat och sköter att jag äter vid rätt tidpunkt med mer.
(Har haft lite problem med mina matvanor) 
*Jag ska handla, och jag har alltid lika mycket idétorka varje gång jag går in i en mataffär.
*Jag ska kunna hålla min budget jag har varje månad. Och det är verkligen inte mycket. Studentlivet är inte särskilt rikt.
*Vänner och pojkvänn ska också in på schemat
*Träffa familjerna så mycket som möjligt och även släkten när det går
*Träning och motion gör att vardagen går enklare att utföra

Listan kan nog uttökas. Det är vä bitarna som man borde ha under kontroll för att göra allt så mycket enklare.
Har väl ungefär bort själv i 1,5 år nu och tiden har verkligen gått snabbt. Men det finns verkligen saker jag måste förbättra och det tänker jag att göra nu under hösten.
Ser det som en ny start.
Och ska komma på för och nackdelar med att på själv eller hemma.
Så jag kan fatta ett bra beslut sen när det ska tas.
Ja det blev ett långt inlägg men behövde skriva av mig. Blir lite lättare då.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0