Lite tips.

- Använd babyolja i badet och smörj in huden med babyolja efter att du duschat, den blir jättemjuk och len då.
Jag anväder alltid natusan i duschen både oljan och en duschkräm med fräsch doft och även i lotion. Ingen tillgång till ett badkar mer än när jag är hos mamma.

- Dricka mycket vatten.

-AHA-behandling, Förbättrar hudens lyster genom peelingeffekten. Motverkar oren hud och har en sammandragande effekt på stora porer. Behandlar effektivt: acne och oren hud, fina linjer och rynkor, grov och livlös hud, bruna pigment förändringar, torr och solskadad hud, ger huden lyster.


B-vitaminer, är viktiga för vår hud, naglar, ämnesomsättningen mm. Finns i tex.
  • Öljäst
  • Groddar, fröer, nötter, bönor
  • Råris, fullkorn
  • Lever, ägg, mjölk
  • Mörkgröna grönsaker

  • -Ansiktsspray, att fräscha upp huden, fixera makup, återfukta och även skydda från de yttre påfrestningarna, tex strålingen från datorn. Jag ska satsa på  BODYSHOP's Face mist som är en budget variant. 125 kr.- Perfekt

    -Ögonkräm, Ögonkräm med pigment och lyster som reducerar intrycket av mörka ringar under ögonen. Vårdar det ömtåliga området runt ögonen. Jag ska satsa på VITAMIN E EYE CREAM  även denna från the body shop. Och kostar 145 kr .

    image559




    Kommentarer
    Postat av: Madeleine

    babyolja är jätte bra :)

    2007-08-09 @ 16:10:37
    URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0