Framtiden?!

image869Framtiden?! Vet inte varför jag kom och tänka på det just nu. Men fy det är rätt läskigt ändå?! Att inte alls veta vilken väg jag ska välja om 1,5 år. Studenten09 men sen då?! Vad ska jag göra sen. Plugga vidare är självklart men direkt efter? Eller ta ett år utomlands eller kanske ta ett jobb här hemma i Sverige. Även om jag skulle ta och bestämma mig över att plugga direkt efter studenten så kommer det där problemet till vad? och var?
Känns ändå rätt skönt att jag verkligen tycker om Ekonomi ämnena som vi läser nu Företagsekonomi B/Rättskunskap/Internationell ekonomi. Älskar det och det känns som jag hittat åt vilket håll jag borde gå. Känns som min grej. En positiv sak. Men sen kommer det där med att ta steget och att ta stegen åt rätt håll. Vilket som ger mig mest just då och även för framtiden.
Vill så mycket, men har jag dem rätta förmågorna för att lyckas och att våga?! 
Jag tror stort på öde och tillfälligheter så får väl hoppas att jag har både en gnutta tur och ödet på min sida
när det väl gäller.
Jag oroar mig inte, för vad har det för mening när man ändå inte just nu kan kan bestämma vad som händer sen.
 Men påverka kan vi väl alltid?!

♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag läser ekonomi på universitet just nu och trivs jättebra, det är en bra och bred utbildning som kan ge jobb inom en massa olika branscher! =)

2007-11-13 @ 17:27:50
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Rebecca

Amanda: Jasså :) ja det är nåt sånt jag vill gå sen om nått år. Något som öppnar många vägar och att få hålla på med sånt som jag tycker om.
Har kännt ända från början att ekonomi är något väldigt bra att läsa. Och ger en massa möjligheter. Men sen vet jag inte rikigt vilket man ska sattsa på högskola eller universitet?!

2007-11-13 @ 18:38:33
URL: http://deidoo.blogg.se
Postat av: Rebecca

Amanda: Jasså :) ja det är nåt sånt jag vill gå sen om nått år. Något som öppnar många vägar och att få hålla på med sånt som jag tycker om.
Har kännt ända från början att ekonomi är något väldigt bra att läsa. Och ger en massa möjligheter. Men sen vet jag inte rikigt vilket man ska sattsa på högskola eller universitet?!

2007-11-13 @ 18:38:39
URL: http://deidoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0