Problem med vinterjacka

Det finns många punkter en vinterjacka ska leva upp till. Vilket gör det en aning besvärligt att hitta den ultimatat eller hur? Jag och L diskuterade oss fram till detta:

*Varm
*Snygg
*Inte allt för dyr
*Speciell (och med det menar vi att det är svårt att köpa
en jacka på h&m om man inte vill att 10 andra på skolan ska springa rundor i samma)
*Trivas (man måste verkligen trivas i den och tycka den är snygg
eftersom det är den man ska bära i minst tre månader till allt och vi många tillfällen)

Jaha det var väl ungefär allt. Hur lätt är detta om man har bestämt sig för att i år ha en 10 poängare?
Ska verkligen inte göra som förra året så jag sprang rundor i mina två skinnjackor och en höst/vår jacka i
a-linjeform.
Var tvungen att hela tiden ha tjocka och stora stickade tröjor under. Vill undvika det i år. Vill också undvika att använda mina gamla vinterjackor. Känner för nått nytt. Annars så har jag ju en skepparkavaj, en längre svart jacka med stor mysig luva vad jag kommer på nu i alla fall.


Har ni samma problem eller ni har hittar ett kap eller kanske kör på förra årets vinterjacka?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0