Titta, en bimbo.

Förutfattade  meningar  tror  jag  att  det  är  allt  för  många  som  har. Jag  ska  erkänna  att  jag  har  haft  en  period  där  jag  hade  en  mängd  förutfattade  meningar  om  allt  och  alla.  Utan  egntligen  har  någon  dirket information  om  hur  det  egentligen  låg  till.  Fördom=Brist  på  fakta.  Men  jag  kom  underfund  med  att  jag  vill absolut  inte  att  andra  personer  ska  ha  förutfattade  meningar  om  mig.  Det  känns  så  orättvist  på  något  sätt.  Att  inte  ge  personen  en  chans  på  grund  av  utseende, bakgrund  eller  snack  man  hört  på  annat  håll tex.  Skaffa  sig  en  egen  uppfattning  är  alltid  det  bästa. 
Jag  har  ett  x  antal  gånger  fått  höra  saker  som personer  sagt  om mig  utan  att  ha  en aning  om hur  det  egntligen  ligger  till.  Eller  på  grund  av  mitt  utseende  dra  slut sattsen  att  jag  måste  vara  en  bitch, bimbo, snobb, ytlig  jag  vet  inte  allt  jag  hört.  Dem  säger  att  man  inte  ska  lyssna  på allt. Men  man  kan  i alla fall  tänka  efter  lite.  Jag  bryr  mig  inte  det  minsta  utan huvudsaken  är  att  man  själv  vet  hur  det  ligger  till  och  ens  vänner.  Man  kommer  riktigt  långt  på  det.  Jag  har  slutat  med  förutfattade  meningar.  Har  lärt  mig  av  många  händelser  i  mitt  liv  att  förutfattade  meningar  inte  funkar  det,  det  håller  inte  i  längden  helt  enkelt.
Det  är  ändå  inte  trovärdigt.

Jag är sjuk, huvudet dunkar och verkar som det aldrig vill sluta, tabletterna verka inte heller hjälpa. Näsan har sluat att krångla så länge jag använder det nya nässprayet jag köpte på apoteket. Halsen är riktigt besvärlig och kan knappt svälja... Brrr kunde inte lyfta huvudet från kudden idag.
Jag mår inte bra, hatar att åka på förkylning.


Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0