Teckenspråk.

Idag hade jag min första teckenspråks lektion. Steg 1. Gick lätt eftersom jag redan kan en hel del. Vi lärde hos bara alfabetet och det har jag kunnat ett bra tag nu. Kände att jag ville gå denna kursen nu i gymnasiet eftersom jag redan i tidig ålder fick upp ögonen för teckenspråket. Det började med att min kusin fick Down syndrome, och jag fick följa med på teckenspråkskurserna redan som 5 åring. Kommer faktiskt ihåg rätt mycket därifrån och har även haft en pärm hemma som jag tittat i lite då och då.
Sedan när jag träffade S som gått 3 steg i teckenspråk så började vi använda det när vi inte ville att någon annan skulle förstå. Rätt praktiskt vid sådana tillfällen.
Vi behöver inte längre använda så mycket teckenspråk till min kusin nu när hon är äldre.
Men det känns ändå bra att kunna det. Så det ska bli väldigt intressant att läsa denna 100 p kursen nu över HT och VT.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

gud vad roligt det låter =)

2007-08-28 @ 21:10:24
Postat av: Rebecca

Alexandra: Ja det är riktigt kul :)

2007-08-30 @ 21:59:41
URL: http://deidoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0