Lina - s/s 08

Diane von Furstenberg

Modeveckorna pågår för fullt i New York nu inför s/s 2008. Tänkte rapportera lite därifrån! Kan såklart kännas lite konstigt med vår och sommar kläder nu när det precis blivit höst, men det är ju så det fungerar;)

Jag sätter tänderna i Diane von Furstenberg först:

*Visningen öppnades av vackra Kinée Diouf, med en blomma i håret och en vit skir sommarklänning. Jag erkänner, jag längtar redan till sommaren 2008!

*Visningen fortsatte i kär DvF anda, med skira klänningar i roliga skärningar.

*Byxor fanns det inte många av, men de som fanns hade vida ben.

*Färger som regerade var vitt, svart, brunt, blått, äppelgrönt och apelsinorange.

*Influenserna var Afrika och franska Rivieran!

*Förutom den ständiga blomman vid örat, bar en del modeller även hattar. Andra hade scarfar.

*Tajta fodral som var doppfärgade syntes också.

*De flesta hade större kuvertväskor också.

Denna visning var helt i min smak, precis som höstens är! Ljuvt, minimalt, romantiskt men med en twist! Me like!


Hela visningen kan du se på www.style.com




Bilder tagna från www.style.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0